„Kangurek” – dodatkowe zajęcia ruchowe

Marzec 10, 2019
Untitled-design30

 

Drużyna Kangura

W naszym przedszkolu raz w tygodniu odbywają się dodatkowe zajęcia ruchowe prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów Przedszkoliada.
Uczestnicy systemu Przedszkoliada.pl są nazywani „Aktywnymi Przedszkolakami”.

Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:

  • polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
  • uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
  • ukulturalnianie fizyczne dziecka
  • zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
  • przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
  • popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.

W pierwszym semestrze programu zajęć Drużyny Kangura najważniejszym zadaniem jest zachęcenie i zainteresowanie przedszkolaków ukierunkowaną aktywnością fizyczną poprzez zabawy z piłkami.
Kontynuacja zajęć w drugim semestrze służyć ma utrzymanie ciągłości aktywności fizycznej dzieci i dalszemu rozwijaniu ich umiejętności.
Korzystając z szerokiego wachlarza form i treści dążymy do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest ukształtowana potrzeba podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci. Dzięki temu możliwy jest rozwój konkretnych umiejętności z zakresu wszystkich gier zespołowych. Takie celowe działania sprzyjają zarówno wyposażeniu przedszkolaka w potrzebne umiejętności i służą ogólnemu rozwojowi zdolności motorycznych. W efekcie dzieci mają samoświadomość celowości ćwiczeń i wszechstronnie się rozwijają.

CELE SZCZEGÓŁOWE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA:

  • dostrzeganie wpływu grupy na jednostkę,
  • wyposażenie przedszkolaków w podstawowe umiejętności z zakresu kultury fizycznej,
  • radzenie sobie z konfliktami,
  • uświadomienie dzieciom ich możliwości,
  • znajomość różnych rodzajów ćwiczeń, gier i zabaw,
  • kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej,
  • rozwijanie naturalnych umiejętności dziecka,
  • motywowanie do pracy i osiągania lepszych wyników,
  • nauka pokonywania zmęczenia i słabości,
  • prezentacja dyscyplin sportów zespołowych z piłkami; piłki nożnej, koszykówki, piłki ręcznej, siatkówki
  • określenie kierunku dalszego rozwoju fizycznego dzieci poprzez ich aktywność fizyczną,
  • wszechstronne rozwijanie osobowości,
  • rozwijanie tolerancji wobec innych osób,
  • wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji i zachowań fair play,
  • poszanowanie cudzego mienia.

AKTYWNY PRZEDSZKOLAK”:

  • wie, jaki wpływ na jego organizm ma ruch.
  • wie, ile czasu potrzeba, by stać się sprawnym.
  • potrafi sprawić, aby ćwiczenia stały się nawykiem.
  • zna różnego rodzaju ćwiczenia z piłkami.
  • zna różne formy gier i zabaw grupowych.
  • posiada umiejętność czucia położenia i ruchów ciała w przestrzeni oraz względem ruchomego przyboru.
  • zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do otoczenia.
  • wie jak bezpiecznie zachować się w czasie zajęć ruchowych.
  • rozumie, na czym polega dobre komunikowanie się i współpraca z innymi.
  • rozróżnia piłki względem dyscypliny sportu z zakresu dyscyplin składających się na program zajęć.
  • wie gdzie mieszka Kangur, jakie jest jego środowisko i jak się porusza.